Vonzarovich
Visionary
- BNB
- 0,00130220
İnsani duyguların tahmine ihtiyaç duyduğu hepimizin malumu. Bu tatmini gerçekleştirebilmek gezip, dolaşıp, heyecanlı ortamlara girip, sohbet edip vb çeşitli aktivitelerde bulunmaktadırlar. Bruce Wills'in de oynadığı suretler filmini bilirsiniz ya da daha çok yeni nesile hitap eden Başlat filmini. İnsanların sanal gerçeklik yoluyla aslında bulundukları alandan ayrılmadan az önce bahsettiğim duygularını tatmin edebileceği aktiviteler gerçekleştirebileceği özel alanlardır bunlar.
Konferans vb. sebeplerle ülkemizde de kullanılmaya başlanılan, hatta Devletin zirvesinin bile zaman zaman tercih ettiği Meta- Evren kavramlarının birleşiminden oluşan Metaverse son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz bir kavram olmaya başladı. Sanal arazi satışları ile özellikle revaçta olan Metaverse için geleceğin teknolojisi denilse de pek çok sorunu da beraberinde getiriyor.
Benim şahsi analizlerime göre oluşabilecek en büyük sorun söz de sosyal ama gerçekte asosyal bir topluluk oluşması durumu. Sanal gerçeklik içerisinde kaba tabirle " Delikanlılık" yapabilen insanlar gerçek hayatta iletişim kurmaktan uzak, iki kelimeyi bir araya getiremeyecek ve karşısına gerçek bir insan çıktığında iki ayağı bir pabuca girecek bir nesile dönüşme riski olarak en büyük risklerin başında görüyorum.
Bir diğer olası sorun ise, aynı zamanda sağlıkçı olmam sebebiyle ilgimi çeken ve fast food zincirlerinin artmasıyla beraber gün geçtikçe artan obezite sorunu. Gerçek ama sanal bir dünyada hareket kısıtlı olacağından ve sırf bu dünyada gezebilmek adına rutin faaliyetlerini (yemek hazırlama vb) ihmal eden, kolaya kaçarak hazır yemek olayına dönen ve en sonunda da obezite sorunuyla yüz yüze kalabilecek bir nesile dönüşmek.
Sağlık sorunlarından bahsetmişken; günümüz şartlarında geçim sorunları, hayat pahalılığı ve zaman yoksunluğu gibi nedenlerle birçok aktivitenin gerçekleştirilmesi sürekli olarak erteleniyor ya da hiç gerçekleştirilemiyor. İnsanın hedefleri olduğu sürece içerisinde heyecan olur. Bir şeyleri başarmak, bir şeylere sahip olmak vb nedenlerle çalışır, uğraşır. Ulaşamasa bile o yolda gayret gösterdiğinden sürekli olarak olumlu motivasyon pompalanmış olur demek doğru olur sanırım. Ama bir Metaverse evreni düşünün. İstediğiniz her şeye sahip olabileceğiniz bir evren. Kabe'ye gitmek istiyorsunuz (Bu arada bunu yaptılar), gidiyorsunuz. Bir uçaktan atlamak istiyorsunuz, marsta yürümek , savaşmak, gezmek, uçak kullanmak istiyorsunuz. Hepsini yapabilecek bir altyapıya sahip geliştirilmiş bir Metaverse evreni bu aktivitelrein tamamını karşıladığından, istendiğinde gerçekleştirilemeyecek hiçbir aktivite olmayacak. Sonuç olarak da önce sıkılmayla başlayan sonrasında tükenmişliğin takip ettiği çeşitli psikolojik ve psikiyatrik sorunlar baş göstermeye başlayacak.
Yasal zemin yok. Herkes İstanbul'dan ya da Dünya'nın herhangi bir yerinden arsa satıyor. hangisi gerçek, hiçbiri. Ama ileri de bana sanki aralarından sıyrılmış birkaç projenin bu satışları gerçek yerine konacak gibi geliyor.
Günümüz şartlarını bir düşünün. Önce Nokia telefonlarda yılan oyunu vardı. Arada sırada elimize alır vakit öldürürdük. Tabi ki hastaları da vardı. Ama geçirilen vakit genelde kısaydı. Sonra internet geldi. Kullanımı zordu, aşağı yukarı falan yapmak gerekiyordu tuşlarla. Çok tutmadı ama yine de telefonda geçirilen zaman arttı. Sonrası malum akıllı telefonlar ve telefona yapışık geçirilen zaman malumunuz. Bu süreçte çıkan oyunlardan kaynaklı Bilgisayarlara yapışık olanları da unutmayalım. E-Spor alanı da fazlasıyla gelişti ve gelişmeye devam ediyor. Yakındır Metaverse evrenleri üzerinden futbol, basketbol maçlarının gerçekleştirildiği, fiziki yeteneğin değil bilgisayardaki koordinasyon gücünün önemli olduğu zamanların gelmesi.
Metaverse bizi uçuracak kaçıracak türünde içeriklerle çok sık karşılaşıyorum. Ama dikkat etmezsek güzel bir teknoloji bizi tamamen yutacak gibi görünüyor benim gözlerimden.
Yatırım Tavsiyesi Değildir.