LeoVinci
Speculator
- BNB
- 0,00006700
GMCoin, Merkeziyetsiz İşletmeler modeli nedir? Tokenizasyon yöntemi ile DeBu – Decentralized Businesses kavramı nasıl çalışır?
Merkeziyetsiz işletme modelinde, departmanlar arası oluşmakta olan iş süreçlerinin tokenizasyonu yöntemi ile; iş süreçlerini basitleştirme, maliyet azaltma, hizmet ve servis kalitesinin artması, operasyonların şeffaflaştırılması, müşteriye direkt ulaşım gibi şirkete katma değerli yönetim modeli katabilecek döngülerin gelişmesi hedeflenmektedir.
Merkeziyetsiz işletme modelini şirketimiz “Decentralized Businesses” olarak ifade etmekle birlikte literatüre yeni bir kavram katıp DeBu kısaltması ile sunmakta ve uluslararası bir terminoloji terimi olarak kabul edilmesi için çalışmalar yapmaktadır. DeBu modelinde tokenize sistemin en öncelikli kurulması gereken yapısı; firmanın kendi token’ını üretmesi ve buradaki token miktarının; firmanın kısa-orta ve uzun vadeli müşteri kazanım planları ve daha birçok yatırım&getiri modellerine göre simülasyonlarla belirlenmesi gerekmektedir.
Üretilen firma tokenlarının; iş süreçlerine entegre edilmesi, verilen hizmetlerin kontratlar özelinde düzenlenerek firmaların merkezi uygulama üzerinden görebileceği ve satın alabileceği şekilde gerçekleşmesi gerekmektedir. Belirlenecek süreler dahilinde (asgari 6 aylık periodların) düzenlenmiş olan kontratlar; hizmet alıcı konumundaki firma tarafından gerekli token miktarının ilgili kontrata kilitlenerek hizmetten faydalanmaya başlaması sağlanır.
Buradaki süreç de tamamen otomatikleşeceği için; hizmet veren firma için iş süreçlerinin takibi, operasyonel görüşmeler, call center vs. gibi konularda maliyet&zaman tasarrufu kazandıracaktır. Bu düzen ile hizmet satın almak isteyen kişi veya kurumlar, ilgili firmanın token’ı ile uygulaması üzerinden, belirlenen kontrat dönemi için hizmet alımı yapmış olur.
Buradaki token ise kontrat dönemi boyunca satışa kapanır, hizmet süresi bitince ise tekrar alım yapan firmanın hesabına token tutarı olarak geçer.
Bu süre zarfında da firma hizmetlerinin kalitesinin arttırılarak devam etmesi, firmalar açısından kullanıcılar tarafından hizmetin alınmaya devam etmesini sağlayacak, bu da aynı zamanda firma token’ınına karşı arzı ve güveni arttıracaktır.
İyi hizmet alan firma, kontratını yenilemek isterse elinde token değeri ile kontratın değeri arasındaki farka göre piyasadan ekstra token alır veya elindeki token ile ödeme yapıp fazlasını hesabında koruyabilir.
Tekrar token alımı yapılıp, uygulama üzerinden gerekli token bakiyesi kontrata kitlendikten sonra hizmet akışı tekrardan verilmeye devam eder.
Buradaki hizmeti veren firma; kontrat yenileme sürecini otomatize bir şekilde uygulama üzerinden gerçekleştirdiği için ekstra kontrat yenileme takip sistemi, ödeme takibi ya da satış temsilcisi gibi zaman ve insan gücü maliyetlerinden de ciddi kazanç sağlamış olacaktır.
Bu şekilde kalitesini arttırarak hizmet vermeye devam eden firma, hem mevcut firmalardan gelen yenileme üzerinden hem de yeni bulacağı müşteriler üzerinden sahibi olduğu token’ına olan arzı kuvvetlendirmeye; böylece rezervindeki token miktarının ise değerlenmesini sağlayacaktır. Buradaki en önemli konu firmanın hizmet verdiği süreçte rezervindeki token’ları finansal hesaplamalarını yaparak bozdurması ve giderlerini karşılamalıdır. Aynı zamanda kontrat bedelleri karşılığında sahip olacağı döviz miktarlarını da iyi bir şekilde değerlendirmelidir.
Sözleşmeli/Üyelikli İş Modeli nedir?
Sözleşmeli/Üyelikli/Abonelikli iş modeli; bir ürünün, hizmetin veya servisin erişilmesi için düzenli aralıklarla ve düzenli bir fiyatla verilmesi veya sunulması gereken bir işletme modelidir.
Ürünlerin, hizmetlerin veya servislerin tek seferlik konumlandırılmasından ziyade periyodik olarak (günlük, haftalık, aylık, altı aylık, yıllık vb.) konumlandırılması üretici tarafına süreklilik arz eden bir gelir sağladığı gibi, kullanıcı/üye tarafınada katma değer sağlayan dolayısı ile ürün, hizmet ve servis gelişimine sebebiyet veren çok katmanlı bir iş modelidir.
Bu modeli günümüzde birçok işletme kullanmakla birlikte; kitap-dergi-gazete abonelikleri, televizyon ve kablolu servis sağlayıcıları, uydu ve dijital platform üyelikleri, indirilebilir kitap, müzik ve yayın sağlayıcıları, mobil operatörler, yazılım hizmetleri sağlayıcıları, finansal hizmet firmaları, sağlık ve fitness kulüpleri ve birçok endüstride yüz milyarlarca dolarlık bir parasal hacme sahip büyük bir endüstriyel iş modelidir. 2021 yılında 2.2 milyar aboneye hizmet verilen bu endüstrinin 2025 yılında 481 milyar dolar hacme ulaşması beklenmektedir.
GM Bilişim A.Ş., 2022 yılı itibariyle üyelik tabanlı merkeziyetsiz işletme modelini tokenize edilmiş süreçler ile kendi tokenı üzerinden mevcut sözleşmeli müşterilerinde faaliyete geçirecektir. Bu kapsamda dünya üzerinde ilk tokenize edilmiş şirket ünvanına ulaşması hedeflenmektedir.
REFERANSLAR
Subcronomics the subscription economy will surpass 228 billion during 2021. 2021. Telecoming. [online] Available at: https://www.telecoming.com/blog/sub...economy-will-surpass-228-billion-during-2021/
Merkeziyetsiz işletme modelinde, departmanlar arası oluşmakta olan iş süreçlerinin tokenizasyonu yöntemi ile; iş süreçlerini basitleştirme, maliyet azaltma, hizmet ve servis kalitesinin artması, operasyonların şeffaflaştırılması, müşteriye direkt ulaşım gibi şirkete katma değerli yönetim modeli katabilecek döngülerin gelişmesi hedeflenmektedir.
Merkeziyetsiz işletme modelini şirketimiz “Decentralized Businesses” olarak ifade etmekle birlikte literatüre yeni bir kavram katıp DeBu kısaltması ile sunmakta ve uluslararası bir terminoloji terimi olarak kabul edilmesi için çalışmalar yapmaktadır. DeBu modelinde tokenize sistemin en öncelikli kurulması gereken yapısı; firmanın kendi token’ını üretmesi ve buradaki token miktarının; firmanın kısa-orta ve uzun vadeli müşteri kazanım planları ve daha birçok yatırım&getiri modellerine göre simülasyonlarla belirlenmesi gerekmektedir.
Üretilen firma tokenlarının; iş süreçlerine entegre edilmesi, verilen hizmetlerin kontratlar özelinde düzenlenerek firmaların merkezi uygulama üzerinden görebileceği ve satın alabileceği şekilde gerçekleşmesi gerekmektedir. Belirlenecek süreler dahilinde (asgari 6 aylık periodların) düzenlenmiş olan kontratlar; hizmet alıcı konumundaki firma tarafından gerekli token miktarının ilgili kontrata kilitlenerek hizmetten faydalanmaya başlaması sağlanır.
Buradaki süreç de tamamen otomatikleşeceği için; hizmet veren firma için iş süreçlerinin takibi, operasyonel görüşmeler, call center vs. gibi konularda maliyet&zaman tasarrufu kazandıracaktır. Bu düzen ile hizmet satın almak isteyen kişi veya kurumlar, ilgili firmanın token’ı ile uygulaması üzerinden, belirlenen kontrat dönemi için hizmet alımı yapmış olur.
Buradaki token ise kontrat dönemi boyunca satışa kapanır, hizmet süresi bitince ise tekrar alım yapan firmanın hesabına token tutarı olarak geçer.
Bu süre zarfında da firma hizmetlerinin kalitesinin arttırılarak devam etmesi, firmalar açısından kullanıcılar tarafından hizmetin alınmaya devam etmesini sağlayacak, bu da aynı zamanda firma token’ınına karşı arzı ve güveni arttıracaktır.
İyi hizmet alan firma, kontratını yenilemek isterse elinde token değeri ile kontratın değeri arasındaki farka göre piyasadan ekstra token alır veya elindeki token ile ödeme yapıp fazlasını hesabında koruyabilir.
Tekrar token alımı yapılıp, uygulama üzerinden gerekli token bakiyesi kontrata kitlendikten sonra hizmet akışı tekrardan verilmeye devam eder.
Buradaki hizmeti veren firma; kontrat yenileme sürecini otomatize bir şekilde uygulama üzerinden gerçekleştirdiği için ekstra kontrat yenileme takip sistemi, ödeme takibi ya da satış temsilcisi gibi zaman ve insan gücü maliyetlerinden de ciddi kazanç sağlamış olacaktır.
Bu şekilde kalitesini arttırarak hizmet vermeye devam eden firma, hem mevcut firmalardan gelen yenileme üzerinden hem de yeni bulacağı müşteriler üzerinden sahibi olduğu token’ına olan arzı kuvvetlendirmeye; böylece rezervindeki token miktarının ise değerlenmesini sağlayacaktır. Buradaki en önemli konu firmanın hizmet verdiği süreçte rezervindeki token’ları finansal hesaplamalarını yaparak bozdurması ve giderlerini karşılamalıdır. Aynı zamanda kontrat bedelleri karşılığında sahip olacağı döviz miktarlarını da iyi bir şekilde değerlendirmelidir.
Sözleşmeli/Üyelikli İş Modeli nedir?
Sözleşmeli/Üyelikli/Abonelikli iş modeli; bir ürünün, hizmetin veya servisin erişilmesi için düzenli aralıklarla ve düzenli bir fiyatla verilmesi veya sunulması gereken bir işletme modelidir.
Ürünlerin, hizmetlerin veya servislerin tek seferlik konumlandırılmasından ziyade periyodik olarak (günlük, haftalık, aylık, altı aylık, yıllık vb.) konumlandırılması üretici tarafına süreklilik arz eden bir gelir sağladığı gibi, kullanıcı/üye tarafınada katma değer sağlayan dolayısı ile ürün, hizmet ve servis gelişimine sebebiyet veren çok katmanlı bir iş modelidir.
Bu modeli günümüzde birçok işletme kullanmakla birlikte; kitap-dergi-gazete abonelikleri, televizyon ve kablolu servis sağlayıcıları, uydu ve dijital platform üyelikleri, indirilebilir kitap, müzik ve yayın sağlayıcıları, mobil operatörler, yazılım hizmetleri sağlayıcıları, finansal hizmet firmaları, sağlık ve fitness kulüpleri ve birçok endüstride yüz milyarlarca dolarlık bir parasal hacme sahip büyük bir endüstriyel iş modelidir. 2021 yılında 2.2 milyar aboneye hizmet verilen bu endüstrinin 2025 yılında 481 milyar dolar hacme ulaşması beklenmektedir.
GM Bilişim A.Ş., 2022 yılı itibariyle üyelik tabanlı merkeziyetsiz işletme modelini tokenize edilmiş süreçler ile kendi tokenı üzerinden mevcut sözleşmeli müşterilerinde faaliyete geçirecektir. Bu kapsamda dünya üzerinde ilk tokenize edilmiş şirket ünvanına ulaşması hedeflenmektedir.
REFERANSLAR
Subcronomics the subscription economy will surpass 228 billion during 2021. 2021. Telecoming. [online] Available at: https://www.telecoming.com/blog/sub...economy-will-surpass-228-billion-during-2021/