bebuluderler
Investor
- BNB
- 0,00003200
Ekli dosyayı görüntüle 11250
Bu araçlar arasında sanal klavyeler, iş akış diyagramları, giyilebilir cihazlarla 3B nesne oluşturma, yapay zeka desteğiyle farklı davranışlar sergileyen karakterler oluşturma, görüntü işleme teknikleriyle fiziksel ortamda yapılan çizimlerin dijitale aktarılması, ileri düzey kullanıcılar için özel hazırlanmış editörler gibi seçenekler bulunuyor.
Elbette içerik üretimi sadece 3B nesne tasarımını içermiyor; metin, resim, ses ve video gibi içeriklerin de metaverse içerisinde paylaşılabilmesi gerekiyor.
Ayrıca kullanıcıların içerik üretirken iş birliği yapmalarını da kolaylaştıracak ve onları içerik üretimine teşvik edecek bir yapı kurulmalı.
Burada bahsedilen ihtiyaçlardan bazılarının nasıl çözüleceğine dair yöntemler bulunsa da bir kısmı için yeni yöntemler geliştirilmesi gerekiyor.
Uzay temalı oyun EVE quintessen bu konuda başarılı bir örnekti.
Ancak bu durum, metaverse geliştiricilerinin EVE'nin başarısını taklit edebileceği ve tüm ekonomik yönetimi kullanıcılarına gelmez.
Metaverse içerisinde güçlü bir ticaret potansiyeli de barındırıyor ve buna yönelik gerekli altyapının da hazırlanması gerekiyor.
Burada ticaret, tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi, kullanıcılar arasında (C2C) veya işletmede kullanıcıya (B2C) gibi seçenekler de dahil olmak üzere farklı şekillerde gerçekleşebilir.
Metaverse kullanıcıları birbiriyle yapabilecekleri ticaret NFT kullanarak yürütebilirler.
Bunun gerçekleşmesi için ise Metaverse'ün blokzincir teknolojisi ile son derece uyumlu çalışması gerekecek.
Bununla birlikte, metaverse ticaretinin mevcut e-ticaretle aynı olmadığını da belirtmemiz gerekir.
Metaverse sistemi, tek bir sanal dünya oluşturmakla ilgili değil, birçoğunun uyumlu çalışmasıyla ilgilidir.
Bir başka deyişle, kullanıcılar istedikleri sanal evrene seyahat edebilmeli ve bunu yaparken de yanlarında sahip oldukları sanal mal varlıklarını taşıyabilmelidir.
Nasıl ki yurt dışına çıkan biri yanına eşyalarını da alabiliyorsa metaverse geliştiricileri de dijital ikizde bu tür deneyimleri oluşturmak zorundadır.
Mevcut aşamada, aynı geliştiriciler tarafından sunulanlar da dahil çoğu video oyunu, kullanıcılara bir oyundan diğerine mal ya da mülk taşıma izni vermiyor.
Diğer yandan, buna izin verilmiş olsa bile taşınacak sanal nesnelerin iki ayrı sistemle de uyumlu çalışması gerekiyor ki bu çok daha zor bir problem.
Örneğin sanal eviniz için aldığınız dekoratif bir ışığı başka bir evrene taşımak istediğinizde bu ışığın orada da aynı etkiyi bırakması mümkün olmayabilir.
Bununla birlikte, "Open Metaverse Interoperability Group" gibi organizasyonlar bu alanda bir standart geliştirmek için çaba sarf ediyor.
İçerik Üretimi
Metaverse'te tüm içeriklerin sadece profesyonel tasarım uzmanlarınca üretilmesi mümkün değil, kullanıcıların da çeşitli kategorilerde içerik üretebilmesi için onlara gerekli araçların sunulması gerekiyor.Bu araçlar arasında sanal klavyeler, iş akış diyagramları, giyilebilir cihazlarla 3B nesne oluşturma, yapay zeka desteğiyle farklı davranışlar sergileyen karakterler oluşturma, görüntü işleme teknikleriyle fiziksel ortamda yapılan çizimlerin dijitale aktarılması, ileri düzey kullanıcılar için özel hazırlanmış editörler gibi seçenekler bulunuyor.
Elbette içerik üretimi sadece 3B nesne tasarımını içermiyor; metin, resim, ses ve video gibi içeriklerin de metaverse içerisinde paylaşılabilmesi gerekiyor.
Ayrıca kullanıcıların içerik üretirken iş birliği yapmalarını da kolaylaştıracak ve onları içerik üretimine teşvik edecek bir yapı kurulmalı.
Burada bahsedilen ihtiyaçlardan bazılarının nasıl çözüleceğine dair yöntemler bulunsa da bir kısmı için yeni yöntemler geliştirilmesi gerekiyor.
Sanal Ekonomi
Geçtiğimiz yirmi yıl boyunca, kullanıcıların oyun içi ekonomik sistemler oluşturduğu ve sürdürdüğü örnekler gözlemledik.Uzay temalı oyun EVE quintessen bu konuda başarılı bir örnekti.
Ancak bu durum, metaverse geliştiricilerinin EVE'nin başarısını taklit edebileceği ve tüm ekonomik yönetimi kullanıcılarına gelmez.
Metaverse içerisinde güçlü bir ticaret potansiyeli de barındırıyor ve buna yönelik gerekli altyapının da hazırlanması gerekiyor.
Burada ticaret, tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi, kullanıcılar arasında (C2C) veya işletmede kullanıcıya (B2C) gibi seçenekler de dahil olmak üzere farklı şekillerde gerçekleşebilir.
Metaverse kullanıcıları birbiriyle yapabilecekleri ticaret NFT kullanarak yürütebilirler.
Bunun gerçekleşmesi için ise Metaverse'ün blokzincir teknolojisi ile son derece uyumlu çalışması gerekecek.
Bununla birlikte, metaverse ticaretinin mevcut e-ticaretle aynı olmadığını da belirtmemiz gerekir.
Metaverse sistemi, tek bir sanal dünya oluşturmakla ilgili değil, birçoğunun uyumlu çalışmasıyla ilgilidir.
Bir başka deyişle, kullanıcılar istedikleri sanal evrene seyahat edebilmeli ve bunu yaparken de yanlarında sahip oldukları sanal mal varlıklarını taşıyabilmelidir.
Nasıl ki yurt dışına çıkan biri yanına eşyalarını da alabiliyorsa metaverse geliştiricileri de dijital ikizde bu tür deneyimleri oluşturmak zorundadır.
Mevcut aşamada, aynı geliştiriciler tarafından sunulanlar da dahil çoğu video oyunu, kullanıcılara bir oyundan diğerine mal ya da mülk taşıma izni vermiyor.
Diğer yandan, buna izin verilmiş olsa bile taşınacak sanal nesnelerin iki ayrı sistemle de uyumlu çalışması gerekiyor ki bu çok daha zor bir problem.
Örneğin sanal eviniz için aldığınız dekoratif bir ışığı başka bir evrene taşımak istediğinizde bu ışığın orada da aynı etkiyi bırakması mümkün olmayabilir.
Bununla birlikte, "Open Metaverse Interoperability Group" gibi organizasyonlar bu alanda bir standart geliştirmek için çaba sarf ediyor.