Vonzarovich
Visionary
- BNB
- 0,00092229
Seed sale adından da anlaşılacağı üzere tohum satışıdır. Tohum derken burada bahsedilen satış, bir proje ya da fikrin daha tohum halindeyken, yani yetişmemişken yatırım toplamak amacıyla gerçekleştirdiği satış tipine denilir. Seed sale ile yapılan satışlarda ortada henüz hiçbir şey yoktur. Ya da çok küçük boyutlu ekipmanlar mevcuttur.
Kripto para piyasasında Seed Sale, diğer sektörlerde olduğu gibi işlemektedir. Bir projeyi, tamamen fikir odaklı ya da en basit temel sorunları giderilmiş olarak yatırımcıların beğenisine sunulması ve onlardan bu projenin geliştirilebilmesi için yatırım talep edilmesi olayıdır. Aslına bakıldığında günümüzde pek çok proje Seed Sale aşamasını uygulamakla beraber, çoğunun bu satışa ihtiyacı yoktur. Ortaya konulabilecek ürünleri olanlar bile fon toplamak ve çeşitli kuruluşlarla ortaklık duyurmak adına bu tip satışları gerçekleştirebilmektedir.
Seed Sale en basit anlatımıyla Microsoft'un garajdaki halindeyken yapılan satış olarak açıklayabiliriz. Fon toplaması en zor olan süreç olmakla beraber, toplanan fonlarla birşeyler ortaya konulduğunda, yatırımcı şirketlerle beraber ciddi oranda büyümeler gerçekleşebilir.
Seed Sale Avantajları
Ucuz Fiyat: Seed sale aşamasında yatırım yapan şirketler, yatırım yaptıkları fikir, ürün, proje daha tohum halinde olduğundan ciddi bir yüzde sahibi olabilirler. Kripto para projelerinde de bu satış esnasında, normal piyasaya satılacağının çok çok altında satış rakamları ile kripto paralara sahip olabilirler.
Hızlı Büyüme: Yenilikçi bir fikir proje ile beraber yatırımcı şirketleri de büyütür. Maddi olarak kalkınan şirketler, çok küçük bir yatırım ile ciddi kazançlar elde etmiş olur.
Güven: Çeşitli şirketlerden yatırım almayı başarmış proje, bunu reklam malzemesi olarak kullanabilir. Bu da ilerleyen dönemde yapılacak satışlarda yatırımcıların ilgisini çekmesini sağlayabilir.
Seed Sale Dezavantajları
Dolandırıcılık: Seed sale aşamasının kripto para sektöründe en sorunlu alanı dolandırılma ihtimalinin yüksek olmasıdır. Çünkü ortada neredeyse hiçbir şey yokken yapılan yatırım şeklidir. Bu durumda da projenin gerçekleşmemesi durumunda kayıplar oluşabilmektedir.
Risk: Kaba tabirle projenin tutup tutmayacağının bilinmemesidir. Her ne kadar çıkış noktası güzel olsa da bazen kripto para dahil her sektörde projeler tutmayabiliyor. İnsanların ilgisi her an değişebiliyor ve siz çok erken ya da geç davranmış olabiliyorsunuz.
Prestij Kaybı: Özelllikle şirketler bazında, seed sale aşamasına katıldıkları şirketin yatırımcıları zarara uğratması prestij anlamında sorunlara yol açabilir. Proje, şirket yatırımını büyük ihtimalle reklam malzemesi olarak kullanacaktır. Bu durumda şu şirketin büyük yatırım yaptığı proje algısıyla başka yatırımcılatı da çekecek, projenin dolandırıclığa dönüşmesi ya da çeşitli sebeplerle başarısız olması durumunda, yatırım yapan ve reklam malzemesi haline gelen şirket prestij kaybına uğrayabilecektir.
İlerleyen dönemde ortaya çıkabilecek sorunların önüne geçmek maksadıyla yatırım yapılan proje ile imzalanan sözleşmede dikkatli davranılmalı, özellikle reklam malzemesi yapılması istenmiyorsa ya da yatırım gizli kalacaksa bu durum sözleşmede açıkça belirtilmelidir. Sözleşme süreçlerinin gerekli hukuki dayanak altında gerçekleştirilmesi büyük önem taşımaktadır.