Bonarous
Influencer
- BNB
- 0,00014850
Pirelli, Inter Milan Futbol kulübünün sponsorluğunu bir kripto para şirketi olan Socios'a kaptırdı. Spor kulüpleri, taraftarların arasında kripto paranın popüler olmasıyla birlikte birçok kulüp, markalı kripto paralarını tanıtmayı, ürünlerini tanıtmayı ve kendilerini popüler hale getirmek için çevrimiçi etkinlikler düzenlemeyi dört gözle bekliyor.
İtalyan Lastik firması Pirelli, Inter Milan Futbol kulübünün ünlü Nerazzurri (siyah-mavi) formasının sponsorluğunu kaybetti. Şirket, geçtiğimiz günlerde kaybettiği kulübe 26 yıldır sponsorluk yapıyordu.
Kulübün yeni sponsoru bir kripto para şirketi olan Socios. Socios, Pirelli'nin kulübe verdiği miktarın neredeyse iki katını ödedi.
Şimdi, Inter Milan hızla kendi sanal para birimi $Inter'i piyasaya sürecek. $Inter tokenlarının sahipleri, belirli ürünleri ve sanal içeriği satın almak için tokenları kullanabilecek ve ayrıca kulüp aracılığıyla yapılan oylamalarda yer alabilecekler.
Bu anketler ayrıca, takımın sahaya antrenmana çıkarken çalan şarkısına, kaptanın kol bandına hangi mesajı takması gerektiğine, soyunma odası duvarlarındaki veya takım otobüsündeki görsellere karar vermek için bir fikir birliği mekanizması da olabilir.
Bitcoin'in Enerji Tüketimi
Ancak blok zinciri üzerine inşa edilmiş kripto para birimlerinde doğaya zarar verici ayak izleri yok mu? Bitcoin madenciliği için harcanan yıllık enerji tüketimi, İsveç'in enerji tüketimine (135 TWH) eşdeğerdir. Tek bir Bitcoin işlemi, ABD'deki herhangi bir tipik hanenin 57 gün boyunca tükettiğiyle aynı miktarda enerji kullanır. Enerji tüketiminin bu kadar yüksek olması algoritmanın karmaşıklığından kaynaklıdır.
Ancak bazı blok zinciri geliştiricileri, yenilenebilir güç üretiminin sorunu çözeceği konusunda hemfikir. Bununla birlikte, Ethereum kripto para biriminin mimarları, madencilerin yaptığı işin doğrulanmasından (proof of work) kripto paranın pay sahiplerinin doğrulanmasına (proof of stake) geçerek enerji tüketimini büyük ölçüde azaltma sözü veriyor. Azaltılmış enerji tüketimi ile bu geçişin birkaç ay içinde gerçekleşmesi bekleniyor.
Kulüp Tokenlarının Yükselişi
$Inter gibi markalı token, temel blok zinciri ile enerji tüketimini azaltacak bir yaklaşım kullanacak. Diğer kulüpler de Socios ve Chiliz ile ortaklaşa markalı dijital tokenlarını piyasaya sürmüşlerdir. Bu kulüpler Arsenal, Atletico Madrid, Juventus, Manchester City, Barcelona ve Paris Saint Germain başta olmak üzere onlarca kulüptür. Formula 1 takımı Aston Martin ve Alfa Romeo Racing de markalı tokenları Socios ve Chiliz ortaklığıyla çıkarmışken Mclaren takımı ise Bitci ile ortaklık yapmıştır.
Amerika Birleşik Devletleri'nde NBA takımları, Philadelphia 76ers, Boston Celtics ve Cleveland Cavaliers da Socios ortaklığıyla dijital token çıkaran diğer kulüplerdir.
Takımların Popülerliğini Blok Zincirine Taşımak
Salgın, hayatlarımızı perişan etti. Ancak bu kayıpta da dijital yenilikler, ileriye giden yol oldu. Kapanan stat ve mekanlardan sonra spor müsabakalarına da dijital yeniliklerin etkisi oldu. Bu yüzden meraklılar, sporu popüler hale getirmek için başka bir yol geliştirdiler. En üst düzey markalar her daim yenilik peşinde ve kripto para onlar için çok etkileyici görünüyor. Bu sayede, bir kulüp, bireylerin elinde bulundurduğu markalı kripto paraların miktarına ve süresine göre şu anda en iyi hayranlarının kimler olduğunu, en sadık taraftarlarının kimler olduğunu kolayca belirleyebilir.
Dolayısıyla, bu taraftarlarla etkileşim mümkün olacaktır. Bu tanışma ve selamlama etkinlikleri, koleksiyon satışları ve çevrimiçi yarışmalarla yapılabilir. Kulüp kripto paraları ödül olarak verilir.
Bu kripto paraların Euro ve Dollar gibi fiat para birimlerinde anlık alınıp satılabilmesi onları daha popüler hale getiriyor. Kulübün düzenlediği tanıtım ve etkinliklerin ötesinde kulübün popülaritesini de paylaşarak kripto para piyasasına birkaç adım önde giriyorlar.
Yatırım tavsiyesi değildir.