ByEbu
Hodler
- BNB
- 0,00000200
Taraftar token’ları spor sektörünün geleceği olabilir...
Son donemdeki gelişmeler, spor sektöründe tokenizasyonun gelecekte daha da büyüyeceğini, taraftarların ve takımların yeni yollarla birbirleriyle etkileşim kurmasına olanak sağlayacağını gösteriyor.
Spor sektörünün yeni gelir kaynakları elde etmenin ve taraftarlarla etkileşim kurmanın yeni yollarını aramaya teşvik etti. Taraftar tokenları, tuttuğunuz takıma stadyumda heyecanla tezahürat yapmanın yerini muhtemelen asla dolduramayacak, ancak blokzincir tabanlı tokenlar yeni bir taraftar desteği dalgasını başlatmayı mümkün kılıyor. Peki ya özel teklifler alabilseydiniz veya takım kararlarında oy kullanabilseydiniz? Bunlar, “taraftar tokenları”nın neler yapabileceğine dair yalnızca iki örnek.
Peki taraftar tokenları ne işe yarıyor?
Taraftar token teklifleri aslında bir süredir hayatımızda, ancak geçtiğimiz yıl futbol devi Barcelona, tokenlarını Haziran 2020’de piyasaya sürdüğünde iki saat içinde tükenerek ve 1,2 milyon euro gelir elde ederek gerçekten hızlı bir yükselişe geçmişti. Bu yükselişin arkasındaki ana fikir gerçekten basit; taraftar token sahipleri, bir uygulama aracılığıyla takım anketlerine katılabilir, bilet satışlarına erken erişim sağlayabilir ve en sevdikleri oyuncularla etkileşim içinde olabilir.
Spor token dünyasına katılan en son takımlar, bu tokenların çoğunun üzerinde çalıştığı Socios.com platformunda çığ gibi büyüyen bir heyecan yarattı. Maltalı startup, taraftar tokenlarını alıp satmak için Chiliz kripto para birimini geliştirdi.
İster soyunma odası tasarımına karar verirken, ister özel ödüller kazanırken, spor takımlarının tokenize edilmesinin, dünyanın büyük bir kısmı karantina sürecindeyken bile taraftarların kendilerini hiç olmadığı kadar takımlarına daha yakın hissetmelerini sağladı. Socios.com platformunun CEO’su Alexandre Dreyfus, taraftar tokenlarının daha önce yetersiz hizmet verilen piyasalardan nasıl para kazanabileceğini şu şekilde vurguluyor: “Dünyanın en popüler spor kulüpleri için, sporseverlerin %99,9’u aslında stadyumlarda, hatta destekledikleri kulüplerle aynı şehirde veya ülkede bile değiller.”
E-spor dünyasında da ilgi görüyor
Tokenlar ayrıca e-spor dünyasında da ilgi gördü, ancak bilet satışlarının azalması global spor sektörünü yeni gelir kaynakları aramaya teşvik etti. Socios.com platformuna göre, taraftar tokenları, platformdaki kulüpleri ve ortakları için 2020’de 30 milyon Dolar kazandırdı. Futbol takımları, taraftar token tekliflerinde hala en temel güç olmasına rağmen yarış gibi diğer sporlar da arayı kapatmaya çalışarak taraftar tokenlara yetişiyor.
Blokzincir teknolojisi aracılığıyla hayran etkileşimini mümkün kılmanın ve daha fazla gelir sağlamanın bir başka yolu da dijital koleksiyonlar. Fungible-token’lar (NFT’ler), spor dünyasında dijital sanatlar ve koleksiyoncular etrafında bir heyecan yarattı. Futbol dünyasında Sorare, NFT’ler için en büyük ticaret platformu. Platform, fantezi futbolunda başladı ancak o zamandan beri tanınmış Avrupa futbol takımlarını da oyuna dahil etmeyi başardı. Sorare şu anda koleksiyon satışlarından ayda 6,5 milyon dolar kazanıyor. Bu anlamda, her ikisi de şu anda tüm sektörlerde devrim yarattığı için taraftar tokenlar, NFT’ler ile benzerlik gösteriyor.
Şu anda Fan tokenlarını sunan resmi ortaklar arasında Juventus, Paris Saint-Germain, AS Roma, West Ham United, Atlético de Madrid, Galatasaray Spor Kulübü ve DOTA 2 Dünya Şampiyonları ve e-sport takımı OG bulunuyor.
Bitpanda’ya göre, son gelişmeler, spor sektörünün tokenizasyonunun gelecekte daha da büyüyeceğini ve taraftarların ve takımların yeni yollarla birbirleriyle etkileşim kurmasına olanak sağlayacağını gösteriyor.
Değişime ayak uydur ..
Sizde fikirlerinizi yazarak makale hazırlayip
https://satoshiturk.com/forums/teknik-analiz-temel-analiz-egitimleri/post-thread ile daha fazla kitleye erişim yorum katkı ve kazanç sağlamak istiyorsanız bağlantı linkinde yeterli bilgi ve desteği bulacaksınız...
Son donemdeki gelişmeler, spor sektöründe tokenizasyonun gelecekte daha da büyüyeceğini, taraftarların ve takımların yeni yollarla birbirleriyle etkileşim kurmasına olanak sağlayacağını gösteriyor.
Spor sektörünün yeni gelir kaynakları elde etmenin ve taraftarlarla etkileşim kurmanın yeni yollarını aramaya teşvik etti. Taraftar tokenları, tuttuğunuz takıma stadyumda heyecanla tezahürat yapmanın yerini muhtemelen asla dolduramayacak, ancak blokzincir tabanlı tokenlar yeni bir taraftar desteği dalgasını başlatmayı mümkün kılıyor. Peki ya özel teklifler alabilseydiniz veya takım kararlarında oy kullanabilseydiniz? Bunlar, “taraftar tokenları”nın neler yapabileceğine dair yalnızca iki örnek.
Peki taraftar tokenları ne işe yarıyor?
Taraftar token teklifleri aslında bir süredir hayatımızda, ancak geçtiğimiz yıl futbol devi Barcelona, tokenlarını Haziran 2020’de piyasaya sürdüğünde iki saat içinde tükenerek ve 1,2 milyon euro gelir elde ederek gerçekten hızlı bir yükselişe geçmişti. Bu yükselişin arkasındaki ana fikir gerçekten basit; taraftar token sahipleri, bir uygulama aracılığıyla takım anketlerine katılabilir, bilet satışlarına erken erişim sağlayabilir ve en sevdikleri oyuncularla etkileşim içinde olabilir.
Spor token dünyasına katılan en son takımlar, bu tokenların çoğunun üzerinde çalıştığı Socios.com platformunda çığ gibi büyüyen bir heyecan yarattı. Maltalı startup, taraftar tokenlarını alıp satmak için Chiliz kripto para birimini geliştirdi.
İster soyunma odası tasarımına karar verirken, ister özel ödüller kazanırken, spor takımlarının tokenize edilmesinin, dünyanın büyük bir kısmı karantina sürecindeyken bile taraftarların kendilerini hiç olmadığı kadar takımlarına daha yakın hissetmelerini sağladı. Socios.com platformunun CEO’su Alexandre Dreyfus, taraftar tokenlarının daha önce yetersiz hizmet verilen piyasalardan nasıl para kazanabileceğini şu şekilde vurguluyor: “Dünyanın en popüler spor kulüpleri için, sporseverlerin %99,9’u aslında stadyumlarda, hatta destekledikleri kulüplerle aynı şehirde veya ülkede bile değiller.”
E-spor dünyasında da ilgi görüyor
Tokenlar ayrıca e-spor dünyasında da ilgi gördü, ancak bilet satışlarının azalması global spor sektörünü yeni gelir kaynakları aramaya teşvik etti. Socios.com platformuna göre, taraftar tokenları, platformdaki kulüpleri ve ortakları için 2020’de 30 milyon Dolar kazandırdı. Futbol takımları, taraftar token tekliflerinde hala en temel güç olmasına rağmen yarış gibi diğer sporlar da arayı kapatmaya çalışarak taraftar tokenlara yetişiyor.
Blokzincir teknolojisi aracılığıyla hayran etkileşimini mümkün kılmanın ve daha fazla gelir sağlamanın bir başka yolu da dijital koleksiyonlar. Fungible-token’lar (NFT’ler), spor dünyasında dijital sanatlar ve koleksiyoncular etrafında bir heyecan yarattı. Futbol dünyasında Sorare, NFT’ler için en büyük ticaret platformu. Platform, fantezi futbolunda başladı ancak o zamandan beri tanınmış Avrupa futbol takımlarını da oyuna dahil etmeyi başardı. Sorare şu anda koleksiyon satışlarından ayda 6,5 milyon dolar kazanıyor. Bu anlamda, her ikisi de şu anda tüm sektörlerde devrim yarattığı için taraftar tokenlar, NFT’ler ile benzerlik gösteriyor.
Şu anda Fan tokenlarını sunan resmi ortaklar arasında Juventus, Paris Saint-Germain, AS Roma, West Ham United, Atlético de Madrid, Galatasaray Spor Kulübü ve DOTA 2 Dünya Şampiyonları ve e-sport takımı OG bulunuyor.
Bitpanda’ya göre, son gelişmeler, spor sektörünün tokenizasyonunun gelecekte daha da büyüyeceğini ve taraftarların ve takımların yeni yollarla birbirleriyle etkileşim kurmasına olanak sağlayacağını gösteriyor.
Değişime ayak uydur ..
Sizde fikirlerinizi yazarak makale hazırlayip
https://satoshiturk.com/forums/teknik-analiz-temel-analiz-egitimleri/post-thread ile daha fazla kitleye erişim yorum katkı ve kazanç sağlamak istiyorsanız bağlantı linkinde yeterli bilgi ve desteği bulacaksınız...